Admin Kita On Wednesday, September 14, 2011 At 11:50 PM
 Salam remaja buat semua, pada post kali ne editor ingin berkongsi sesuatu yang menyalahi undang2x tetapi remaja suka melakukannya kerana penentangan itu bagi remaja merupakan keseronokan. Seperti pada post yang lepas, remaja suka melakukan perkara yang berkaitan dengan seni. Ini kerana minda remaja lebih terarah kepada kreativiti dan bergantung kepada remaja tersebut untuk menyalurkan kreativiti tersebut dalam cara positif atau negatif.


GRAFITI
         Seni adalah satu bentuk ekspressi yg dibuat sebagai penghubung kepada minda. Dalam erti kata laen seni ne adalah tempat utk meluahkan sesuatu tapi dalam bentuk yang positif. Seni grafiti ne merupakan salah satu cara remaja utk mengekspressikan diri serta berkongsi minat sesama pengkarya.


 p/s : kerajaan telah menyediakan tempat2 tertentu utk remaja membersihkan dinding yg penuh dgn cop tapak kaki :P






p/s : kalaw mw tengok bnyak lagi try la pegi Pasar Seni. Sna bnyk sngat Grafiti yg bez2. Diorank buat dekat dinding Longkang besar mcm d atas ne..






LIGHT GRAFFITI
          Light Graffiti ne adalah  teknik fotografi dengan menggerakkan sumber cahaya atau menggerakkan kamera untuk membuat sesuatu bentuk . grafiti ne adalah grafiti moden di mana grafiti ne tidak menyebabkan kerosakan harta benda. 

 


p/s : ne tutorial untuk buat LG.. klaw nak lebih detail tengok ja dkat Youtube.


Kepada peminat seni, ekspressikan la bakat anda dengan cara yang positif. 

Selami, Hormati dan Nikmati Karya Seni :)



0 comments:

Post a Comment