Admin Kita On Monday, September 12, 2011 At 2:32 AM
 




    jeng3x.. editor kali ne ingin mengkongsikan sesuatu mengenai aktiviti yang ramai antara remaja akan lakukan ketika ne. Kalau dulu, sebelum wujudnya internet dan sebagainya, seseorang akan meluahkan hatinya dengan menulis dalam diari. Tapi dengan munculnya segala kemudahan, maka semua orang boleh mencatat diari bahkan berkongsi informasi dengan menggunakan blog. Perbezaannya, diari orang dulu2 orang laen x bole baca, tapi skarang ne mudah, cari link blog dan terus dapat baca diari orang. xD. Sebenarnya, walaupun aktiviti berblogging ne kurang menyihatkan badan, tetapi dengan cara ini juga remaja dapat mengeratkan silaturahim sesama remaja serta berkenalan dengan remaja yang mungkin berbeza budayanya. Aktiviti ne adalah mudah, hanya perlu duduk depan laptop , fikirkan idea dan post la idea anda itu dengan semenarik yang boleh. Sekarang ne ramai remaja telah mula menjinakkan diri dalam aktiviti ne dan sesetengah blog mereka adalah sangat menarik. Editor telah banyak melihat pelbagai jenis blog sama ada blog peribadi mahupun blog perkongsian. Kebanyakkan blog yang wujud, merupakan karya remaja memandangkan pemikiran dan minda remaja yang sering berkembang dan mencurahkan idea. Pada kali ne, editor ingin berkongsi beberapa blog yang bagi editor sangat menarik dan mungkin boleh berkembang pada masa akan datang.


1) Blog Serius
http://blogserius.blogspot.com/



p/s : blog ne sangat bez sebab blog ne sering berkongsi maklumat terkini serta post2 yang tidak kurang lawak.

2) Realiti Konspirasi
http://zackzukhairi.blogspot.com/


p/s: walaupun blog ne merupakan blog personal, tetapi editor sangat menyukai penulisan bahasa yang digunakan .

3) Tiara Fazlin
http://tiarafazlin.blogspot.com/



p/s : ne lagi satu blog personal tetapi kebanyakan post lebih kepada aktiviti luar negara sebab penulis blog ne tengah study d oversea. try la ushar2

4) Hazz Death
http://hazzdeath.blogspot.com/



p/s : ha ne pon blog personal, tapi yang beznya blog ne canggih la katakan. penulis blog ne kreatif dalam menghasilkan sesuatu. good job bro!!

5) Blog Gary
http://garyasip.blogspot.com/



p/s : ne plak blog lebih kurang gak dengan blog Hazz Death. Simple tapi padat. walaupun keseluruhan blog lebih berbentuk peribadi tapi  penulis blog ne agak sporting ( da ada org punya). so, try la tengok2 k.

5) Anjel Lovelicious
http://anjelsaranghae.blogspot.com/



p/s : ha, ne blog terakhir yang dapat editor kongsikan. blog ni personal gak. tetapi penulis blog ne peramah sangat2x. penulis ne akan melayan apa jua komen2 anda. editor post kan blog ne skali sebab nak tujukan terima kasih sebab penulis blog ne merupakan orang pertama yang follow blog ne. arigatou gozaimas!


sampai sini sahaja yang dapat editor kongsikan kepada kawan-kawan sekalian, sebenarnya banyak lagi blog yang menarik tapi kalau nak kongsikan semua esok pon x abes. Apa2pun, sekiranya kawan-kawan ada terlebih masa selain fb 2. try2 la blogwalking. pasti kurang menyesal. Sekian.

Selami, Hormati, dan Nikmati Idea Orang Laen :)

7 comments:

Pari-pari Comot said...

eh eh ada belog sy lahh *pura2 tkejut :P
thanks editor .

hazz death said...

aisehh.. bradz.. thankz so much bro.. xsgka plak blog besa2 mcm ak ble termasuk dlm blog ni.. thank bro.. :)

Admin Kita said...
This comment has been removed by the author.
Admin Kita said...

INAM : ahahahaha... editor jgn mengada2.. :P

D8 : setakat ne blog koe pling canggih.. 2 yg buat contoh 2.. :)

hazz death said...

canggih apanya bro?.. haha.. besa2 jak tu..huhu.. pa2 pun.. rjin2 blogwalking n komen2 entri blog org len bro.. n rjin2kn tgn tu mnaip entri jgk bro.. sure t blog nie ble famous..

Admin Kita said...

ahahahaha.. tgh mencuba.. klaw mood bgus akan diteruskan.. xDDDD

Pari-pari Comot said...

tgk apa pro cakap tu , hehe . good luck bro :pp
apa2 , editor mtk puji , mgada2 tu sikit jak lah

Post a Comment